Ä°stanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde Zühtü MüridoÄŸlu ve Hadi Bara'nın atölyelerinde çalışan Tamer BaÅŸoÄŸlu, 1960'ta Akademi'nin heykel bölümünü bitirdi; aynı yıl Ä°talyan hükümetinin bursunu kazanarak, Roma Güzel Sanatlar Akademisi'nde bir yıl süreyle Pericle Fazzini ve Biaggio Poidimani'yle çalıştı. 1961'de çeÅŸitti Avrupa ülkelerinde araÅŸtırmalar yaptıktan sonra, 1962' de Türkiye'ye döndü. 1965'te Akademi'nin heykel bölümünde asistan, 1970'te doçent, 1976'da profesör oldu. 1967'de Paris Genç Sanatçılar îkiyıldabir Sergisi'ne, 1968'de Salzburg Akademisi yaz kurslarına katıldı. 29. Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nde (1968) Kompozisyon adlı çalışmasıyla heykel dahnda ikincilik ödülünü kazandı. 1971'de, metal-ahÅŸap karışımı heykeliyle TRT baÅŸarı ödüllerinden birini aldı. Aynı yıl yeniden Paris Genç Sanatçılar îkiyıldabir Sergisi'ne 5 yapıtla katıldı. 1965 yıhndan sonra karma sergilere yapıt veren Tamer BaÅŸoÄŸlu'nun Ä°stanbul Resim ve Heykel Müzesi'nde aÄŸaç, demir ve bakırdan oluÅŸan Döner ve Kompozisyon adlı iki heykeli ile bir aÄŸaç çalışması yer almaktadır. Anıt türünde heykellerinin baÅŸlıcaları arasında OrtadoÄŸu Teknik Üniversitesi kampüsündeki Atatürk Anıtı adlı beton (1966) çalışması, istanbul Ticaret Sarayı'ndaki dekoratif çalışmaları (1969), Atçalı Kel Memed Anıtı (1969), Kâzım Karabekir PaÅŸa Anıtı (1970), izmir Karşıyada'daki Atatürk, Annesi ve Kadın Hakları Anıtı (1972) sayılabilir.
Sayfa Yorumları